andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Tisdagslista

Publicerad 2014-02-25 07:34:00 i Instickare,

 Idag är det tisdag och jag tycker det är dags för en ny lista. Som många gånger förut är denna stulen från Sandra Beijer (www.rodeo.net/niotillfem).
 
Vilken är din favoritfärg?
Röd och orange skulle jag nog säga.
 
Prickigt, rutigt eller randigt?
Prickigt med randigt på en nära andraplats.
 
Vilken parfym använder du?
Viktor och Rolfs "Flowerbomb", har haft den i några år nu och är helt fast, måste köpa ny snart.
 
 
Ditt favoritläppstift?
Använder inte jättemycket läppstift men när jag gör det blir det Cliniques Chubby stick i färgen "Woopin watermelon".
 
Har du någon gång haft matångest, hur är det idag?
I tonåren hade jag samma kroppskomplex som många andra tjejer, man var inte nöjd med det man såg i spegeln. Jämförde sig alltid med andra, man kunde alltid hitta något fel. Men ett riktigt matkomplex har jag aldrig haft, älskar mat för mycket och skulle inte, inte kunna äta. Dock har jag haft flera i min närhet som drabbats av olika typer av ångest när det kommer till mat och ens kropp, alla har dock tagits sig igenom det och jag är så jäkla stolt över dom.
Idag är jag nöjd och glad över den kropp jag har.
 
Vad använder du för underkläder?
Haha, jaa.. mycket bas måste jag säga, avskyr obekväma underkläder. Men ändå ganska blandad underklädslåda skulle jag säga, allt från Victorias secret till HM och Lindex.
 
Dina bästa skönhetstips?
Skratt! Annars bra bas makeup, bra Foundation/BB Cream, consealer och puder.
 
Vad använder du för eyeliner?
HMs "Liquid eyeliner", är som en riktigt bra tuschpenna. Superbra!
 
Vilken är din finaste klänning?
Jag har ju en hel del klänningar men just nu tycker jag mest om min klarröda klänning jag köpte i Paris i december. Älskar den.
 
 
Vilken är din favoritbok?
"Mästaren och Margherita" av Mikhail Bulgakov och "Kafka på stranden" av Haruki Murakami, sen så älskar jag alla böcker av Curtis Sittenfield.
 
Vad äter du för vardagsfrukost?
Här blir det mycket ägg, det är något med engelska ägg, jag tycker liksom att de är krämigare än svenska. Kanske bara sitter i skallen men ja de är godare tycker jag. Så oftast blir det två kokta ägg, macka med ost, kaffe och juice om jag har det hemma.
Vad spenderar du helst en ledig dag med?
Sova ut, äta långfrukost/brunch, gå på marknad eller museum, baka eller laga god mat, sitta i en park eller ute med vänner i timtal och bara ha det fint.
 
 
Hur lång är du?
174 centimeter
 
Roligaste skolämnet?
Svenska, Historia och Samhälle.
 
Hur många relationer har du haft i ditt liv?
Har aldrig haft ett fast förhållande.
 
Får vi se en bild på dig osminkad?
Visst.

Tycker du om Disneyfilmer?
Älskar dom!!
 
Hur var ditt första hångel?
Haha, helt okej ändå, eller så okej som jag trodde att det skulle vara vid tillfället. Det var på discot när jag och mitt fotbollslag var på cup i Danmark sommaren mellan sjuan och åttan, han var skåning med fint leende.
 
Om du bara fick äta en färg på mat för resten av ditt liv, röd, grön, beige, gul eller blålila. vilken skulle du välja då och varför?
Hmm, svårt måste jag ändå säga.. Jag älskar ju tomaträtter men också pasta och sånt om är gult.. Jo men jag måste nog säga gult. Det finns ju faktiskt gula tomater, hehe. Gult är en väldigt trevlig färg som jag inte riktigt tröttnar på.
 
När grät du senast?
Förra veckan när jag trodde att jag tappat mina nycklar på väg till skolan och fick totalpanik under ett ögonblick bara för att upptäcka att de låg i min byxficka istället för i väskan där jag brukar lägga dom. Suck.
 
Vilken är din favoritstad i världen?
Hittills är London och Stockholm mina två favoriter. Tycker om New York också men har bara varit där en gång så kan inte riktigt säga att jag älskar den än, måste åka dit igen snart.
 
 

Vilken kroppsdel är du mest med hos dig själv?
Mina axlar och mitt hår (om det räknas som en kroppsdel)
 
Vad faller du för?
Fina, sneda leenden. Lockigt hår. Skratt. Skägg.
 
Och vad tror du andra faller för hos dig?
Oj, ingen aning riktigt, men kanske att jag oftast är glad och skrattar, försöker vara så snäll och trevlig som jag kan och kanske det faktum att jag är redigt bra på att baka, haha.
 
 
Och till sist - vad önskar du dig just nu?
Ett bra, intressant och roligt jobb. Att mina prov ska gå bra. En resa. Ett par Nike Air force 1.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela