andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Two days of cakes, chaos and cursing

Publicerad 2014-02-26 15:42:31 i Att gå i skolan,

En av våra stora uppgifter under denna kurs är vårat så kallat "Afternoon Tea Party", där vi i våra grupper gör allt som ska serveras och tar hand om servering och hela paketet.
Vi har cirka 10 timmar på oss att göra, baka, mixa, dekorera och fixa iordning allt som ska göras innan servering. Alltså två dagar fyllt med smått kaos. Saker har gått fel, behövts göras om, folk har skurit sig i fingrarna (inkluderat mig själv) och ja det har varit hektiskt för att säga det snällt. Men också väldigt roligt, då jag har väldigt roligt med min grupp så lättas stämningen upp en del av att vi alla har roligt tillsammans. Plus att det är på detta sättet man kommer jobba ute i arbetslivet, i grupper som alla hjälper till att producera flera saker. Så det var en nyttig övning också.
Men då måste man ju säga att ja vissa människor gick en på nerverna några gånger under dessa timmar och dagar.. Jag var vald till "team captain" vilket innebar att jag skulle överse hela gruppen och se till att allt gick smidigt. Det gick över förväntan, väldigt bra måste jag säga och det var också himla roligt om än sjukt stressigt och tröttande. Igår började var jag och flera andra i skolan redan klockan sju och vi gick ut ur skolan cirka tolv (!) timmar senare med totalt en halvtimmes rast. Var vi trötta?
Det var en sån där trötthet som kändes i hela kroppen, ändå från tår till huvud. Men ja det var kul och efter gick många av oss till Truckles där vi sattes oss ner, drack välförtjänta öl, skrattade åt dumma saker som hänt och ja bara hade det fint som vi ofta har. Så förbannat bra människor jag hittat måste jag säga.
Nedanför kan ni se vårat buffé bord, men detta var då inte allt vi hade ungefär tre gånger så mycket bakom serveringen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela