andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

You are the butter to my bread

Publicerad 2014-02-20 07:45:00 i Att gå i skolan, En dag,

I tisdagsmorse körde vi igång med brödbak ännu en gång, vi bakade av pain au chocolat och croissanter, startade nya degar och stod i. Den enda twisten idag var att vi hade prov under lektionens gång. Så samtidigt som vi höll på med allt annat skulle vi göra och presentera en "Brioche a tete" alltså en stor brioche med ett litet "huvud" på toppen. Detta var nog det lugnaste provet jag någonsin haft. Vi hade fem timmar på oss och ja det är mer än nog om ni undrar. Det gick helt okej, min brioche blev inte perfekt men den blev heller inte fel så det var skönt.
Efter fem timmar i köket hade vi en rast på någon timme innan nästa lektion. Vi satt hela gruppen i cafét och hade det fint.
Nästa lektion var en teoretisk där vi skulle planera vårat "Tea party" som vi ska göra nästa vecka. Detta är som ett grupprov skulle man kunna säga, vi blir bedömda på hur bra vi är på att jobba tillsammans. Vi blev alltså uppdelade i mindre grupper i vår stora grupp på 13 personer. Sen är det också väldigt roligt då mina lärare utsåg min till lagledare över hela vår grupp. Detta innebär att jag ska se till att alla mindre grupper är i fas med det de gör, se till att alla ingredienser och tillbehör finns, hålla kommunikationen uppe och ja helt enkelt se till att det hela går hyffsat smidigt till. Jätteroligt tycker jag det ska bli. Det kommer bli förbaskat mycket jobb och stressigt är jag helt säker på men ändå kul (hoppas jag..).
Efter denna lektion gick jag, Ana, Jesus, Nick, Ibrahim, Rocio och Chris till Truckles för att ta den sedvanliga "pinten". Hade det så himla fint med dessa under kvällen och jag tycker så förbaskat mycket om dom.
Min lilla brioche.
Så mycket bröd <3
Översättningen på detta bröd är "överraskning", för att..
Inuti gömmer det sig massa mackor! Vi fick välja bland massa godsaker att ha på våra mackor men de flesta av mina bestod av Cream cheese med gräslök och rökt lax. Mumma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela