andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

A song of apples and fire

Publicerad 2014-01-15 08:12:00 i Att gå i skolan,

Oh så glad onsdag till alla er som hittat er väg hit idag! Igår gjorde jag mitt första av fem prov för den här terminen, så en klar men ändå en hel massa kvar. Men mer om det imorgon.
I måndags hade vi våra sista övningslektioner innan provet, Vi fick öva på vårat "sugar show piece", rosor men också göra något vi inte gjort innan, "blown sugar". Ja det är ungefär som det låter, blåst socker, ungefär lite som glasblåsning av det lilla jag vet om det. Vi skulle göra frukter, för mig blev det ett alldeles rött, glossigt litet äpple. Blev så nöjd.
Mitt "sugar show piece" ville dock inte alltid göra som jag ville. Några saker gick sönder, andra blev inte så fina som jag ville att de skulle bli och så. Men på det hela taget var jag väldigt nöjd med det ändå. Detta lilla verk blev också lite eldinspirerat, vilket jag tyckte mycket om.
Min ros måste jag dock erkänna att den blev alldeles fantastisk vilket även min lärare tyckte, massa tummar upp till denna lilla skapelse alltså.
Idag är det också skola som gäller men en teknisk lektion vilket alltså innebär att jag får sitta i skolan idag. En lyx vi sällan ser denna sista termin då i princip alla lektioner vi har är praktiska.
Glad onsdag/lill lördag!
 
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2014-01-15 22:44:41

Puss på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela