andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Baka, baka liten kaka

Publicerad 2014-01-30 10:37:02 i Att gå i skolan, En dag,

I tisdags skulle vi göra klart det sista och presentera vår "Entremet" för vår lärare. Sen hade vi en tio minuters feedback var där vi gick igenom hela tårtan och alla dess delar. Detta är för att vi skapat detta själva och det är denna tårta vi ska gör för vårat stor prov. För mig gick det mesta bra och jag behöver bara ändra på några småsaker vilket känns väldigt bra. Bild på min lilla skapelse kan ni se nedanför. 
Efter vår lektion hade vi fyra timmars rast så vi satt hemma hos Nick och Ibs, pratade, skrattade åt youtube klipp och diskuterade hur lektionen hade gått.
Efter detta gick vi alla tillbaka till skolan då vi skulle ha vår sista lektion med "Mr Cheeseman", alltså vår ost föreläsare kan man kalla honom. Han är så himla fin och rolig och visst jag älskar ost, men jag är inte alltid intresserad av att veta vart den är gjord, hur den är gjord och så. Men just för att den här mannen älskar ost så mycket och blir så exalterad av det kan man inte låta bli att bli intresserad själv.
På det hela taget en väldigt fin och bra dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela