andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

En perfekt lördag

Publicerad 2014-01-13 07:31:00 i En dag,

I lördags när jag vaknade var det lika soligt som dagen innan och jag blev så pepp på denna dag. Jag gjorde go frukost med ägg, rostmacka, kaffe och yoghurt med blåbär. Efter gjorde jag mig iordning och åkte till dagens mål, Broadway market.
Jag vill förklara vad som är så mysigt och bra med denna marknad. Det är att varje lördag när denna marknad sätter upp blir det som en liten gatufest. Det är mycket folk, livemusik med otroligt duktiga människor, folk köper och äter mat och utanför alla pubar är det packat i solskenet med människor som avnjuter en lördagsöl. Det är som ett litet minisamhälle mitt i denna stora stad.
Jag mötte upp med denna charmiga donna. Jag köpte mig en pulled pork macka som var megagod och Maja slog till på en halumiburgare. Mumma.
Alltså denna fina!
Vi gick runt en hel massa på marknaden, köpte grönsaker till middagen för att sedan slå oss ner utanför Market cafe där jag slog till på en lördagsöl och Maja körde på kaffe.
När våra fingrar nästan var förfrusna tog vi oss hem till Maja och Malda för lite värmande te. Sedan slog vi oss ner i sängen och tittade på The Virgin suicides. Himla bra film.
Sen lagade vi grönsaksgryta till middag och lagom tills att allt var klart kom Malda hem från jobbet.
Maja bjöd på dans innan maten.
Efter mat och vin gick vi till Pub on the park och slog oss ner på deras uteservering med värmelampor. Mycket mysigt. Men efter en öl drog vi vidare till baren Platform som ligger nära den också där vi drack lite till öl och hade det fint. En helt perfekt heldagslördag skulle jag kalla denna dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela