andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

En torsdag

Publicerad 2014-01-18 07:42:00 i En dag,

I torsdags var jag ledig och låg och drog mig i sängen ett bra tag innan jag tillslut drog mig upp, klädde på mig, svepte en kopp kaffe och hoppade ut genom dörren.
Målet var mitt älskade Daunt Books. De hade nämligen fått in en ny bok av en av mina favorit författare, Curtis Sittenfield. Hennes böcker är otroligt bra, jag rekommenderar varmt både "En klass för sig" och "Presidentens hustru". Den nya heter "Sisterland" och vi får väll se hur den är men jag hoppas att den kommer vara lika bra som de andra.
Vädret var sådär lagom konstigt då det skiftade mellan solsken och åskmoln, kall vind och slående värme.
Jag begav mig vidare bort till Primark och köpte lite nödvändigheter och sedan en snabbis till Muji och köpte anteckningsböcker.
Maja går ju i skolan precis runt hörnet från var jag befann mig så vi hade bestämt att mötas upp för kaffe på hennes lunchrast. Finfint.
Maja är en av de människor som fått vänja sig vid min kamera i ansiktet när vi ses. Det var en kort liten träff men väldigt mysigt att få kramas och prata med denna.
På kvällen efter att ha spenderat eftermiddagen med näsan i skolböckerna mötte jag upp med en annan fin vän.
Nämligen Emily. Vi har inte setts sen innan jul så det var himla fint och kul att se henne igen och prata av sig som allt som pågår i skolan och i livet överhuvudtaget.
Vi åt middag på ett ställe som heter Bills. Har aldrig varit där förut men det var supertrevligt. God mat som inte kostade skjortan och väldigt trevlig stämning. Jag åt Moulles frites som var otroligt gott.
Efter middagen sprang jag tillbaka till tunnelbanan då himlen bestämde sig för att öppna sig totalt över mig. Totalt sett ändå en väldigt fin dag i min stad.

Kommentarer

Postat av: Louise i Italien

Publicerad 2014-01-28 14:48:57

Vad fint du gestaltar London i din blogg, och vad roligt det måste vara att plugga till konditor. Vad är det för skola du går på?

Svar: Hej Louise! Vad roligt att du tycker om den, gör mig jätteglad! Jag går på en skola som heter Le cordon bleu, den är från Paris från början men finns nu i flera länder världen över. Hur roligt som helst är det om man tycker om det :)
astrid gynning

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela