andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Fix, plugg, skratt, mat, slovakisk sprit

Publicerad 2014-01-23 07:31:00 i Att gå i skolan, En dag,

Igår började dagen med min stora kopp kaffe och två ägg för att sedan bege mig till "Job centre plus". Detta är stället du ringer till, bokar ett möte och åker till för att skaffa ett "national Insurance number". Detta är det man behöver för att skaffa jobb och hos vissa banker skaffa ett bankkonto.
Efteråt åkte jag till skolan och jobbade på min portfolio. När jag inte orkade plugga läste jag min bok och sen dök Ana och Ching upp vilket resulterade i ännu mindre plugg. Hehe.
Vi hade en förläsning där vi skulle planera vår egen "entremet" (typ tårta med massa lager) som är det största prov vi har den här terminen. Just nu vet jag på ett ungefär vad jag ska göra men måste testa nästa vecka för att se om det är något som behöver ändras. Det var en trevlig lektion men ibland måste jag säga att vissa personer frågor riktigt konstiga och onödiga frågor(jag vet man måste fråga för att få svar, men tro mig när jag säger att alla som läser detta också skulle bli frustrerade). Men det konstigaste är inte det utan det är när dessa personer får ett svar de inte ville höra blir de besvikna och ibland väldigt defensiva. Men också det faktum att det är alltid samma personer som frågar dessa frågor och ibland samma fråga två eller till och med tre lektioner i rad..
I alla fall, efter skolan åkte jag hemåt för där väntade middag med mina "flatmates" Natalia och William som ville bjuda mig på middag. Det bjöds på oxfilé med hemmagjorda pommes och massa annat gott tillsammans med gott vin. Så himla trevligt att bo med dessa. Efter middagen satt vi och pratade och Natalia som är från Slovakien bjöd på en slovakisk spritsort som är gjord på plommon. Mycket gott och ett väldigt trevligt avslut på en bra dag.
Men idag är en sån där förbannat bra och fin dag för idag kommer min underbara vän Sofia och hennes kille William hit över helgen. Kan inte se att denna helg kommer bli annat än megafin!
 
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2014-01-23 15:24:34

Du har det alldeles för bra du.

Svar: Hehehehe
astrid gynning

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela