andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Its like going in to Narnia

Publicerad 2014-01-08 12:03:42 i Att gå i skolan, En dag,

Gårdagen började lika tidigt som måndagen, upp klockan kvart i sex och efter lite frukost och fix iväg till skolan. Idag skulle vi endast hålla på med "pulled sugar" i sex timmar. Vi skulle först göra något som heter "sugar ribbon", alltså typ socker rosett. Lite mer komplicerat än vad jag och Ana (som äntligen är tillbaka i stan, yey) trodde. Men i slutändan fick vi ändå till något väldigt fint.
Efter denna lektion skulle vi återigen ta oss an att göra sockerrosor. Denna dag gick det så mycket bättre, jag fick till tre mycket bra rosor. Dock letar ju våra lärare efter perfektion så mer övande kommer det bli men just nu är jag väldans nöjd. Dock blir det fruktansvärt varmt när man jobbar med socker så i rummet var det härliga 28 grader mot slutet med en jäkla massa fukt i luften. Hade jag varit på en strand hade jag inte haft något emot det men att jobba i det är inte det roligaste.
När dagen var slut var vi alla utsvultna så vi begav oss till en mycket trevlig thai restaurang och åt lunch. Mitt fina sällskap bestod av Ana, Nick, Ibrahim och Jesus.
Efter lite lunch gick vi hem till Nick och Ibrahim som precis flyttat till ett nytt ställe som låg fem minuter från restaurangen och alltså då tio minuter från skolan. Mitt i smeten med andra ord. Är jag smått avundsjuk?
Där satt vi och drack vin och öl, pratade om våra ledigheter, tittade på lite Tv och hade det mysigt. Vi pratade också om att killar oftast inte kollar i tjejers väskor eller fickor även fast de har tillåtelse att ta ut något eller hämta något. Varav Jesus kommer med kommentaren "Its like going in to Narnia, you don´t know what you will find". Vilket jag kände var en klockren kommentar.
Vi satt där så länge att det blev middagstid och vi gick runt hörnet till Byron burgers för att fixa lite mat. Denna kulinariska måltid avnjöts sedan i lägenheten med mer prat och skratt. Så himla fin dag var det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela