andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Kära 2014..

Publicerad 2014-01-09 07:31:00 i Instickare,

Jag har ju sagt att jag inte har några nyårslöften detta år av anledningen att det aldrig verkar funka. Men detta innebär inte att jag inte önskar eller hoppas på något detta år. För det är ju skillnad mellan ett löfte och en önskan. Ett löfte är något man känner sig tvungen till att hålla medans en önskan är något man hoppas kommer hända. Så jag tänker fylla detta år med hopp och önskningar. Denna lilla lista blir alltså en vad jag önskar mig och hoppas ska hända under detta underbara år 2014.
 
Jag önskar att jag får ett jobb jag tycker om när jag är klar i skolan.
Jag vill åka till en plats jag aldrig åkt till förut.
Jag vill se mina vänner och familj lyckliga och glada.
Jag vill skaffa en till tatuering (förlåt mamma).
Jag hoppas jag kan stanna i London när jag är klar med mina studier.
Jag vill åka på solsemester.
Jag vill få tillbaka min kondition.
Jag vill samla alla mina fina vänner runt ett enormt långbord och äta massa mat.
Jag vill lära mig göra ossubucco.
Jag vill börja simma.
Jag hoppas på en solstrålande sommar, en snötäckt vinter, en gyllene höst och en ljusgrön vår.
Jag vill dansa tills natt blir morgon.
Jag vill åka till min farmors hus i Blekinge och inte göra någonting än bara vara.
Jag vill hitta en bok som jag aldrig vill lägga ifrån mig.
Jag vill gå på festival och skrika mig hes till musik jag älskar.
Jag vill krama om mina vänner som befinner sig alldeles för långt bort.
Jag vill skratta tills jag får ont i magen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela