andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

One down, four to go

Publicerad 2014-01-16 11:20:29 i Att gå i skolan, En dag,

I tisdags hade jag alltså mitt första av fem prov den här terminen. Vi hade drygt tre och en halv timme på oss att göra ett sugarpiece och en sockerros. Jag började med sugarpiecet och allt gick fint och bra tills en av mina delar bestämde sig för att falla ihop. Först stod jag bara och stirrade på de små, små, små bitarna och trodde att jag skulle falla ihop själv MEN då kollade jag under min station och insåg att jag hade gjort dubbel uppsättning av just denna del. Så det var bara att köra på.
När jag sedan skulle göra sockerrosen hände det också en liten olycka. Jag skulle hälla det kokande sockret på platsmattan och under denna lilla process hoppade en del av sockret över på min tumme. Jag tror inte jag behöver säga att det gör förbannat ont. Har nog inte svurit så mycket i mitt liv förut. Det jobbiga var också att jag var tvungen att börja arbeta med sockret direkt så det fanns inte riktigt tid att fixa till min lilla brännskada, det fick helt enkelt vänta tills senare, vilket resulterade i några fina små blåsor och ärr på min tumme. Men i slutändan var det jag som var klantig och idag gör det inte ont längre och blåsor är borta.
Efter provet gick jag, Ana och Silvana till Shake shack för lite välförtjänta burgare. Jag och Ana gick efter denna måltid till The whippet för en också välförtjänt öl. Där mötte även Nick upp med oss och vi tre hade det mycket trevligt. En öl blev till några fler och en dag som började med många förbannade ord slutade med skratt med några av mina bra människor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela