andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Sömnlös i London

Publicerad 2014-01-24 07:27:00 i Instickare,

Nu har detta hänt några gånger. Att jag vaknar sådär runt tre, fyra på morgonen och är klarvaken. Jag kan inte somna om. Jag vrider, vänder, fluffar till kuddar, luftar täcke, öppnar fönster, läser bok och har till och med räknat får. Nej jag skämtar inte.
Jag kan helt enkelt inte somna om, det är som att någon hällt i mig en kanna kaffe och lite koffeintabletter på det. Oftast går jag upp efter ett tag och försöker sysselsätta mig men ibland blir jag bara irriterad över att jag inte sova. Kan ju inte påstå att irritation hjälper en att somna, snarare tvärtom.
Jag vet inte varför det händer, visst jag är lite stressad över skolan och faktumet att jag behöver ett jobb efter avslutningen, men jag är inte mer orolig eller stressad än vad jag varit tidigare. Jag har haft tillfällen i livet när jag varit betydligt mer stressad än vad jag är nu men kunde då sova som en stock.
Vissa dagar när detta händer blir jag trött runt sådär ett, två på eftermiddagen men andra dagar som igår är jag klarvaken, pigg och glad. Så jäkla konstigt.
Det är som om min hjärna ibland har sin egna lilla väckarklocka och bestämmer sig för att väcka resten av kroppen och säger "nu är jag uttråkad, dags att gå upp". Men jag tycker också att det är jobbigt, framförallt de dagar när jag efter några timmar i vaket tillstånd känner mig som en zombie (I-lands problem, jag vet).
Men är det någon här ute på nätet som har tips för hur man kan somna om eller om det finns något jag kan göra för att detta inte ska hända?
Då menar jag inte tips som "gå och lägg dig när du är trött".. Kom igen. Alla dessa gånger det har hänt har jag varit svintrött och däckat som ett fallande träd men fyra, fem timmar senare är jag pigg som en lärka.
Hur som helst, idag är det fredag och Sofia och William är här. Vi ska äta brunch på The breakfast club, kolla vintage och leta upp Big ben. Ikväll väntar sedan middag hemma hos mig med en liten utgång efter det om våra kroppar låter oss. Glad fredag till alla och hoppas ni sover bättre än jag.
(En liten bild från en annan pepp fredag!)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela