andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Stolt!

Publicerad 2014-01-26 21:07:08 i Instickare,

Detta blir också en liten fin instickare så här på söndagskvällen. För några timmar sedan avslutades nämligen "European pastry cup" 2014, alltså EM i patisserie eller konditori och för det första kom Sverige trea vilket är fruktansvärt grymt men min lärare Chef Nicolas Belorgey var med i Storbritanniens lag som van! Så idag måste jag säga att jag både är väldigt stolt svensk men också stolt att ha en så grym lärare. Känns väldigt häftigt och roligt måste jag säga. Min lärare Chef Javier Mercado (Kolla in hans hemsida om ni vill se häftiga skulpturer http://www.javiermercado.com/ ) har även han varit med och vunnit denna tävling så jag måste säga hur klyschigt det än låter att det är så roligt ha lärare som är så bra på de dom gör och att det inspirerar mig till att bli det bästa jag kan bli också.
Som sagt mycket stolt denna dag, grattis till Sverige och Storbritannien! Plus att två av mina klasskompisar Pablo och Ching var med och assisterade under tävlingen så dom förtjänar ett grattis de också!
Nedan är Storbritanniens socker skulpturs bidrag inspirerad av Lejonkungen, hur cool är inte detta?
Gå in på European pastry cups hemsida på Facebook, där har jag lånat bilden ifrån https://www.facebook.com/CoupeMondePatisserie 
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2014-01-26 21:18:10

Cooolt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela