andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

The posh banger boys and the ginger pig

Publicerad 2014-01-12 13:42:29 i En dag, Staden London,

I fredags åkte jag som sagt till Borough market. Mina flatmates har börjat förutse att det är dit jag ska om jag inte har skola och det är fredag. Dagen till ära var det också så otroligt fint väder vilket man måste ta vara på om man bor i denna stad.
Jag mötte upp med dessa två glada. Hehe.
Jag köpte blåbär och grönsaker.
Vi åt "duck sandwich" , empanadas och jag testade något som heter "alfajores" vilket är en liten argentinsk kaka. Allt var helt fabulöst gott.
Man måste ju älska namnen på dessa olika ställen <3
Samma kväll åkte jag genom ett regnruskigt London till Notting hill och mötte upp med Julia och senare hennes klasskompis Pernilla. Vi slog ihjäl några timmar på min Notting hill favorit Windsor castle. Det finns inga som har så många fina, underbara pubar som britterna. Just denna med sina träbardiskar, minimala dörrar så man känner sig som en jätte och med personal med underbara tatueringar är i min bok en av de bästa. I alla fall av de jag testat..
Fin fredag med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela