andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Fredagsmys

Publicerad 2014-03-28 07:54:00 i Instickare,

Det är fredag och det är dags för ett fredagsfilms tips. I veckan såg jag "August osage county" och den var otroligt bra. Ett ganska mörkt drama med ganska svartkomedi hit och dit om en familj som precis som alla andra har sina problem, dysfunktionella delar och drama, drama, drama. Precis så som det är i de flesta familjer. Ingen är den andra lik och vi har alla våra problem, stora som små.
Filmen innehåller många skådespelar favoriter som Meryl Streep, Julia Roberts, Benedict Cumberbatch och Ewan Mcgregor. Som sagt är den ganska mörk men den har de där tillfällena som är så otroligt fina och roliga. Gillar man drama och de skådisar som är med ska man definitivt se denna ikväll. Jag älskar ju Meryl Streep och detta är definitivt en av de mörkare och ibland otrevligare rollerna jag sett henne i men hon är ju briljant kvinnan. Så se den för bövelen!
 
 
En annan film jag sett är "Stuck in love". Otroligt fin romantiskt drama som jag ville se om och om igen. Den handlar rent ut om kärlek. Att låta sig bli kär, våga gå vidare och lära sig att släppa in andra. Handlar också om familj och att kunna förlåta och gå vidare. Så himla fin. Det är ingen "jag kommer gråta" film, utan en sån film som lämnar en varm känsla efter sig när den är slut. Rekommenderar den starkt.
Glad fredag!
 

Kommentarer

Postat av: Mami

Publicerad 2014-03-30 12:38:19

Dags att förnya rubriken på bloggen?
22 år, bor i Stockholm, är konditor, älskar att skratta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela