andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Dags att bryta tystnaden

Publicerad 2014-03-06 11:27:05 i Att gå i skolan,

Nu har det ju varit tyst här några dagar och det ber jag om ursäkt för men det har varit en sådan vecka. En vecka fylld med stress, besvikelse, oro och press.
Hur som haver så hade jag mitt tredje praktiska prov i måndags. Så med feber, fullproppad med medicin och en kaffe lika stor som mitt huvud gick jag in i klassrummet för att göra en chokladask och chokladtryfflar till det. Det var mycket som inte gick som jag ville detta prov. Jag har aldrig älskat att jobba med choklad men jag har ändå varit bra på det och har aldrig sabbat något. Men en sådan dag ska man väll också ha, när inget blir som man tänkt.
Men efter mycket svordomar och irritation fick jag ihop min ask och mina tryfflar blev fina och det som känns bra är att vi har gjort det här förut så mina lärare vet i alla fall att jag kan göra det här, hade bara en redigt dålig dag.
För att trösta oss lite efter gick Ana, Jesus, Ibrahim och jag till The Whippet för att glömma våra sorger i en hamburgare, massa pommes och en öl på det. Bra avslut i alla fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela