andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

En bättre dag

Publicerad 2014-03-07 07:36:00 i Att gå i skolan,

Min tisdag började mycket bättre än min måndag, vaknade utan feber och denna dag hade jag inget prov. Inget officiellt prov i alla fall. Vi skulle nämligen ha vårat övningsprov innan vårat faktiska prov nästa vecka.
Detta prov är där vi ska producera och presentera vår egna "entremet" alltså en tårta med olika smaker och konsistenser. Denna dag gick inte att jämföra med dagen innan, jag hade en redigt bra dag istället och min lärare var väldigt nöjd. Dock tyckte han att mina dekorationer var lite för enkla för min kunskapsnivå.. Jaja jag tycker om dom och nu har vi lämnat in vår portfolio vilket betyder att jag inte får ändra något så nu är det som det är och det är en bra tårta í grund och botten. Så tummen upp för det.
Efter gick vi (såklart) till Truckles. Där fick jag dock lite tråkiga nyheter (förklarar en annan dag) som satte en liten törn i sidan på dagen men det är som det är. Jag är just nu bara glad över att jag på måndag kommer känna mig redo för att göra mitt sista praktiska prov på skolan.
Min mini version av tårtan.
Insidan.
Den stora.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela