andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Ett hej och hejdå en söndag i mars

Publicerad 2014-03-27 07:42:00 i En dag,

Min söndag gick ungefär i samma tecken som lördagen. Jag åt frukost med min pappa, ärligt talat åt jag "eggs florentine" varenda dag han var här, det är ju himla gott. Vi gick sedan på en utställning i närheten med antikviteter, vågade dock inte fota där då allt var så fint och ingen annan gjorde det. Hittade den minsta lilla klocka där, inte mer än fyra centimeter hög och som kostade 4000 pund(!), helt sjukt. Hur som helst var det väldigt mycket fint och trevligt.
Vi begav oss efter detta upp till Harrods och gick förbi massa fina hus och bilar på vägen. Knightsbridge är ju en väldans flådig del av London, vill inte ens veta hur mycket det kostar att bo där.
På Harrods gick vi till den avdelning jag och min far uppskattar mest, matavdelningen. Där åt vi go´lunch och tittade runt, älskar att gå runt på matavdelningar.
Då pappa skulle flyga samma dag gick vi tillbaka till hotellet så han kunde fixa klart med packningen och jag kollade lite tv. Sen sa jag hejdå till min fina pappa och begav mig tvärsöver stan för att träffa två andra fantastiska människor som befann sig i stan. Nämligen Giulia och Gareth, mina vänner som numera bor i Paris. De var i stan för 48 timmar och hade ett packat schema för att hinna med allt och alla. Vi tre drack vin på en vinbar i Hackney som heter Sager and wilde. Otroligt trevligt och mycket goda viner.
Efter att ha uppdaterat varandra om vad som händer i livet, skrattat en del och haft en bra söndagseftermiddag vinkade jag hejdå till det underbara paret och begav mig hem. Mycket fin söndag och ett mycket bra avslut på en helg som ja var helt topnotch skulle jag vilja säga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela