andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Livet är för kort för att dricka dåliga viner

Publicerad 2014-03-26 10:28:30 i En dag,

I lördags vaknade jag upp hyffsat trött efter en rolig kväll och natt, men inget ligga och slöa i sängen inte. Nej, nej, upp och iväg till Bethnal green. Där mötte jag upp med pappa för att visa honom min favoritdestination en lördag. Nämligen Broadway market, nej jag vet inte en bättre plats att spendera en lördag.
Här gick vi runt, åt lite frukost påHackney Bureau, drack öl på The dove och hade det fint. Sen bar det iväg till Liverpool street och secondhand marknad där pappa hittade en snygg trenchcoat som han letat efter i cirka två år. Det köptes även lite skor och så gick vi runt i fina butiker för att sedan dricka en öl på en pub i närheten.
Sen iväg till pappas hotell för att släppa av alla påsar och sedan vidare till Notting hill för middag. Denna kväll hade jag bokat bord på ett ställe som heter Hereford road som jag hört mycket bra om och som ändrar meny efter säsong och även varje vecka och sådant är ju alltid bra och kul. Det var en väldigt mysig men ändå stilren restaurang med öppet kök (vilket jag älskar) och maten var otroligt god. Vi åt båda krabba till förrätt, sedan blev det långkok på kanin för mig och lamracks för pappa och till efterrätt åt jag en blodapelsin och Campari granita. Allt var sååå gott och för kvalitén och servicen man fick inte särskilt dyrt. Stor tummen upp till detta ställe med andra ord.
Det var vår lördag, alldeles lagom skulle jag vilja säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela