andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Monday in black and white

Publicerad 2014-03-12 07:35:00 i Att gå i skolan, Sånt som är skitbra,

I måndags klockan 09:00 gick jag in i köket för att göra mitt sista praktiska prov. Vi hade 4 timmar och 20 minuter på oss att göra en stor entremet och två små som också skulle presenteras på tallrik med dekorationer. Jag var klar 6 minuter innan jag skulle servera, alltså ganska bra på tid. Dock var det 27 (!) grader i köket, tror aldrig jag svettats så mycket med den värmen och stress på det. Ni kan ju tänka er hur roligt det är att arbeta med chokladdekorationer i den värmen.. Ja, allt smälter. Men allt som allt tror jag att det gick ganska bra och på fredag får jag reda på hur det gick.
Då vi alla gick in i köket vid olika tider var vi också klara olika tider så efter servering och ombyte gick jag till Truckles där massa av mina fina klasskompisar satt. Vi pratade om provet, skrattade trötta skratt och försökte smälta det vi precis gjort.
Efter lite häng där gick Ana, Jesus, Nick, Ibrahim och jag till en restaurang som heter Inamo. Det är en japansk restaurang där du har en liten minidator i bordet där du har meny, spel och massa annat. Så du beställer genom datorn och sen vips kommer det till bordet, skitkul. Maten var också otroligt god och mitt sällskap var det bästa. Mycket, mycket bra måndag och start på veckan! Och tack för stödet innan provet, betydde så himla mycket!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela