andrasidan.blogg.se

22 år, Stockholmsdonna, konditor och bagare, älskar att skratta.

Warhol, Lynch och Burroughs

Publicerad 2014-03-31 07:44:00 i En dag, Staden London,

I torsdags åkte jag till Oxford circus och gick några meter till National photagraphers gallery. De hade nämligen en utställning med bilder från Andy Warhol, David Lynch och William Burroughs vilket jag tyckte lät väldigt spännande.
Andy Warhol, så mycket vackra men så extremt enkla bilder.
William Burroughs.
David Lynch, otroligt vackra bilder.
På kvällen mötte jag upp med mina fina klasskompisar på en restaurang i Soho som heter Arbutus. God mat, dock lite dålig service men ändå väldigt trevligt att vara med mina bästa. Efter middag gick några av oss vidare till den otroligt kitschiga men o så trevliga baren/klubben Barrio. Där drack vi öl, pratade strunt, lekte en lek och dansade. På det hela taget inte en så pjåkig torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela